torsdag, april 03, 2008

Längtar efter trädgårdsarbete!


Jag och Kia var på Millessons handelsträdgård igår, köpte dessa tjusiga handskar som är för fina att påta i jorden med, passar bättre att använda till lite "finare" göromål som att klippa blommor och kryddor.

Nu är det dax att förgro sättpotatisen, i år blir det bara en sort och det är en riktig favorit, Cherie.

Enligt min egen tradition så planterar jag potatisen runt valborg och då brukar vi ha nypotatis till midsommarmiddan! Cherie är en tidig, fast potatis med rosa skal som även är perfekt att ha som salladspotatis - oj vad jag längtar - mmmmmums!

1 kommentar:

  1. Cherie har jag inte provat, men den låter jättebra! Ska sätta lite i stugan, trots att vi inte får igång nåt ordentligt land nu i år. Men en liten plätt som tidigare varit gurkland är lagom stort!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!