söndag, juli 06, 2008

Hemresan





Halvvägs till Sverige såg jag nåt i vattnet, först trodde jag det var sälar men sen såg jag fenorna....det var ett gäng tumlare!!!! Jag blev så ivrig så jag höll på att ramla in i ett par pensionärer som precis skulle skåla med varandra, kanske hade dom silver eller guldbröllop?
Det var verkligen en upplevelse (för mig alltså :-)

Trots alla turer på sjön har jag bara sett tumlare en gång tidigare, det var när jag och pappa var ute och fiskade makrill utanför Pater Noster och då blev jag rädd för jag trodde det var hajar som skulle välta båten och äta upp oss...hm...hi hi, men jag var kanske bara 10 år då.

På båten från Danmark var det ett gäng amerikanare och en av dom hade en sån kul mössa med öronlappar. När båten kom in i hamnen så rusade allihop ut (dom var jättemånga) och fotograferade Älfsborgs fästning.

2 kommentarer:

  1. Jag har nominerat dig till....

    SvaraRadera
  2. En sån härlig resa, kul tradition ni har!
    Den gröna färgen är inte linoljefärg, utan nån annan dyr från Alcro ;) Men fint blev det! Färgen heter Barr och passar ju bra i vårt myrparadis...

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!