söndag, oktober 12, 2008

Hungriga pippisar









Fåglarna pickade på rutan och ville ha käk så vi åkte och köpte en massa jordnötter och solrosfrön till dom.

Vi har en hagtorn utanför huset och fåglarna älskar att sitta i den, det är ett gammalt och nästan ihåligt träd och det kryllar av insekter.

Alla dessa fåglar satt i trädet samtidigt:

  • gråsparv

  • rödhake


  • blåmes


  • nötväcka


  • talgoxe


  • Nu lyser mina rönnar som eldflammor, det är en Ullungrönn och en Sorbus "Joseph Rock"

    Min kropp är ledbruten, jag har grävt upp och planterat om en blodbok, några buskar och sen har jag klippt ner 15 meter hallonhäck och kompostkvarnat dom och en massa andra pinnar.

    Naturligtvis fyllt skottkärror med ekollon också.

    Igår blev det höstens första bastubad!


    1 kommentar:

    1. Så kul med så många fåglar! Jag borde mata fåglarna i stugan mer, men jag är så rädd att de ska ta skada av myrgiftet. Vet inte hur det är med det. Förstår att du är ledbruten, puh!

      SvaraRadera

    Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!