fredag, januari 30, 2009

Fåglarna berättade...

...att våren är på väg!

vårstädat
vårstädar

Kände mig uppspelt och ville bara sätta igång att sopa och kratta, äntligen känns det att ljuset och våren är på väg, jag längtar otroligt att få komma ut i trädgården och greja...städa upp, gräva å plantera, röja ur växthuset - ja det är en tråkig historia, fläkten la av här i vinter och alla mina fina pelargoner strök med..ja ja, nu blir det mindre att sköta om.

Jag vill dricka kaffe i vårhörnan, se Nilse krypa omkring och upptäcka saker och Tiger rusa runt med sitt rep.

Våren - komsi komsi!

4 kommentarer:

  1. Att hjälpa våren, är ju ett riktigt nöje....mossan frächa grönska gör en glad....
    Ge pelargonierna en andra chans, klipp ner och vänta, de tar sig nog....
    Blev det någon vinst ?
    vilken snygging du fångade.....

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har kraften kalla hit våren fort...

    SvaraRadera
  3. Tittar ut genom fönstret... vår? Va? Vargavinter fast idag med sol!

    Olika sidor av Svea, inte dumt alls, fast på olika sätt!


    KRAM

    SvaraRadera
  4. Det är väl så när man har trädgård, man ser när det börjar närma sig och ett och annat börjar titta upp. Här på kajkanten är det samma gråväder som igår och inte en enda vårkänsla. Tack för fina bilder idag.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!