torsdag, mars 05, 2009

Flow

rensa

Skulle bara titta lite på mina julrosor och sen upptäcker jag efter en stund att jag står mitt uppe i rabatten med mina fina promenadkläder och rensar ogräs helt hysteriskt - det var Nilse som "väckte mig ur min koma" ha ha!

Hade det inte varit för att nån sätter stopp för mig så hade jag lätt kunnat ligga i rabatterna hela dagarna - man glömmer tid och rum och bara myyyser = FLOW!

Min kuliga-göra-saker-i-trädgården-lista:

beskära buskar
rensa ogräs (ja faktiskt!)
kratta grusgångar
sopa (ja faktiskt!)
klippa gräset (ja faktiskt!)
fota
grilla och dricka vin på sommarkvällar
ta en kall öl vid dammen efter hårt arbete i trädgården
titta på mina stenar...och en massa andra grejer...

plocka bär, frukt, grönsaker och örter
sitta i växthuset och dricka te och läsa magasän när det regnar
dricka kaffe och äta bulle på våren vid gamla garaget där solen värmer mest och...

7 kommentarer:

  1. Ja kommer lagom till sista raden :)
    Även om det andra också är trevligt.

    SvaraRadera
  2. Du är såååå välkommen hem till mig när du är klar med din!

    SvaraRadera
  3. Dom två sista raderna var ju lite av mina favoriter :-)

    SvaraRadera
  4. Mmm så mysigt!
    Ja alla de grejerna ligger också på min 10-i-topp lista! Jag rensar här på jobbet för fullt, det ska ju börjas i tid! :)
    Det känns verkligen som jag ligger i fas med allting och det är såå skönt!

    Också härligt nu när våren kommer, snödropparna blommar för fullt på Berzeliigatan och man blir ju varm i hjärtat av att se Julrosornas blyga ansikten titta fram!
    Härligt härligt!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Det där låter ju så mysigt. Vad snyggt ogräset lår i korgen. Och vilka fina stenar! har du gjort dem själv?
    Din trädgård ser väldgit mysig ut. ska bli skoj att följa denna sommar!

    SvaraRadera
  6. Sammy; jag tyckte också det såg så fint ut med ogräset och funderade nästan på att plantera tillbaks det i korgen!

    Stenläggningen har vi gjort själva, vi la en hel sommar på det och sen hade vi tennisarmar både jag och Anders men vi är så nöjda. Murarna byggde vi av en gammal husgrund och gatstenarna samlade vi på oss under några år innan vi la dom och kullerstenarna handplockade vi en och en för att få rätt färg, rätt storlek och en platt sida som skulle vara uppåt - herre gud vad vi slitit!

    SvaraRadera
  7. Sammy igen: såg nu att du tyckte stenarna var fina och kom på att det inte var stenläggningen du menade men ja, jag hade en period när jag gjorde en massa betongplattor, satte tom ut en annons om att jag ville köpa en cementblandare så jag kunde göra görmånga!

    Dom blir bara finare och finare ju längre dom ligger ute.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!