tisdag, april 28, 2009

Ibland är det inte roligt

sov gott lilla vän

Jag hann stoppa Nils precis när han skulle stoppa in den här lilla fågelungen i munnen, den och ett litet syskon hade trillat ner från sitt bo idag, det såg ut som delar av boet hade rasat...stackars små pippisar, dom som gjort så fint med mina påskfjädrar.

Jag vet inte vad det är för olycklig dag idag, först hittade vi fågelungen, sen var det en kaja som låg på marken och kämpade för sitt liv och sen hittade jag en död skata i trädgården och till sist den lilla fågelungens syskon och inte nog med det så dog min bil precis när jag skulle åka och möta Max.

6 kommentarer:

  1. Usch vilken deprimerande dag! Hoppas morgondagen spritter av liv istället.

    SvaraRadera
  2. Lite konstigt kanske, men vad söt den e lille pipisen! Ni får ha en fågelbegravning snart....

    Tack för trevligt sällskap idag, mellan bilstöket! Riktigt roligt att vovvarna leker så bra.

    Nu ska jag läsa klart min semester bok som aldrig tar slut..får se om jag somnar innan:)

    Nisse å company

    SvaraRadera
  3. Tack själva!

    Trodde ju att Nilse skulle somna tidigt idag efter allt bus men nej då...halv 9 blev klockan innan han ens funderade på att lägga sig den lilla busungen!

    Å ja, visst är pippisen söt, mitt hjärta brister nästan.

    SvaraRadera
  4. Åhh stackars liten, var är det för sorts fågel tro?

    SvaraRadera
  5. Sånt här berör mer än svininfluensa.
    "I bland e det inte roligt" var en bra sammanfattning... Och varför skall det alltid heta att en olycka inte kommer ensam.
    Skall man tro på skrocket?

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!