fredag, november 26, 2010

Älgar i trädgården

älg 1
älg 2
älg 3

Jag skulle ruska mattan på trappan och höll på att ruska bort en älg, som tur var fick jag stopp på Tiger innan han hann ut, ni kanske såg filmen när han jagade älgarna sist?

Älgarna ja, dom gick omkring här och käka lite äpplen i mina korgar OCH ve och fasa tuggade på stammen på min Ullungrönn och då blev jag förbannad och hoppa och skutta men tror ni dom brydde sig? ...nä dom bara tyckte jag var fånig som stod där och vråla.

Spännande va!

Kom just på att jag höll på att städa, struntar nog i det och börjar förbereda fredasmys istället, dammsugarn behöver nog också ett brake.

Tjingeling

9 kommentarer:

  1. Så stora de är..hur många är de ?
    Synd att de inte sköt av dem.....
    De skall ju bo i skogen !!!!!
    I er trädgård är ju Tiger, kungen...
    Fredagsmys endast den lilla familjen. De stora är på annat håll. Ha det gott, KIA

    SvaraRadera
  2. Å hjälp. Nästa gång hittar du dom liggande i sängen! Ha en fin helg. Maja

    SvaraRadera
  3. Ja Nilse tyckte att dom kunde komma in :-)

    SvaraRadera
  4. Hahaha då önskar jag trevlig (h)älg nu då ;-D/caja

    SvaraRadera
  5. Gör som Gittan, i Gittan och älgbrosorna, bjud in dem. Då kommer de nog inte tillbaka mer... ;-)

    SvaraRadera
  6. Vad fina de är! Fast det är ju ganska ofint av dem att äta av växterna i trädgården :)

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!