torsdag, januari 27, 2011

10-14 minusgrader

skogsdungen
soluppgång
vass
al

Idag är Nilse tillbaka på dagis.

Jag och Tiger gick ner till strandpromenaden och vågade oss faktiskt ut en bit på isen, inte mer än 50 meter och precis i anslutning till en brygga...men ändå! Enligt Trudie på dagis är isen 25 cm tjock.

Det var en sån där orange morgon igen, mycket sånt i januari när det är kallt och klart i luften.

Väderkännare påstår att det skall fortsätta att vara riktigt kallt ett bra tag till och det gillar vi INTE!

Fåglarna är så frusna och trötta så dom knappt reagerar när jag kommer ut med äpplen till dom, tur att vi har haft så mycket äpplen i matkällaren men nu är jag på sista påsen och fåglarna kanske får nöja sig med 1 om dan istället för 4.

5 kommentarer:

  1. Vi hade likadan sol idag precis innan den steg upp.
    Vilken fin "header" du har gjort. LiseLotte

    SvaraRadera
  2. usch så kallt! men så vackert!
    gillar din nya topper på bloggen :)

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder. Vilka färger! Snygg header...fast jag saknar ditt porträtt :)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Tack!

    Ja, jag hade lite svårt att ta bort den gamla headern, den har ju hängt med från början, fast ibland är det roligt att förnya lite.

    SvaraRadera
  5. Åh vilka härliga bilder du bjuder oss på!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!