söndag, maj 01, 2011

En fin söndag!

japansk lönn
nilse & ugglan
japansk lönn
Tänk va mycket fint man får se under en promenad!

fågelbär
grönt e skönt
magnolia

Vi har varit hos mormor på kalas och hann med två promenader!

När vi kom hem blev himlen svart och jag hoppades på lite regn...men nejdå, det drog bara förbi så nu är det vattning som gäller.

Idag fick vi vara med om en rolig upplevelse i trädgården, en mus som bor i stenmuren var plötsligt helt tam, han satt och grejade precis framför oss, sprattlade i löven och drog iväg med en äppelklyfta, tro det eller ej men Max klappade den!

Jag undrar om det var samma mus som vildkatten "lekte" med häromdan men som Max lyckades rädda och nu är han kanske så tacksam och glad och gillar oss tack vare det! Han verkade inte skadat iallafall.

Vi har döpt den till Klas och som tur är så bor ormen på andra sidan huset annars hade han kanske ätit upp den? (Alltså ormen äter upp musen)

Så har vi fortsatt med vår stenmur, fick dit några stora stenar ikväll.

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder! Som alltid när jag tittar in här!
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  2. Roligt med vilda (och tama!) djur i trädgården! Verkligen fina bilder från promenaden. Hur gick fotoutställningen? Jag kunde inte åka :-/

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!