söndag, maj 29, 2011

Ulla Molins trädgård i Höganäs...

collage Ulla Molins trädgård
Ulla Molins trädgårdsritning
Ulla Molins trädgård
collage Ulla Molins trädgård
Ulla Molins trädgård
Ulla Molins trädgård

Som sagt var, det var en inspirerande resa och jag fotade mkt, mest konstruktionsbilder, bl.a dimensioner på virke och annat :-) men dom visar jag ju inte här utan hamnar i mitt arkiv för kommande projekt.

Annars när jag tar kort på trädgårdar eller miljöer så vill jag inte ha med människor, eller jo ibland, men oftast inte.

Därför skall jag alltid vara först överallt, först i kön, först i ledet, först in i bussen...först in genom grinden...först i matkön, ja ni fattar vilken icke tilltalande sida hos mig som dyker upp. (undrar om nån har märkt detta?)

Nåt annat jag har märkt är att när jag tror att jag fotar t.ex trädgårdar så har jag bara fotat golv, vackra golv, gångar, stenläggningar osv. och inte så mkt blommor och växter och det märker jag först när jag kommer hem, men det gör ju förstås inget!

Sådärja, mer bilder kommer en annan dag, nu är det dax att lägga mig, veckan kommer bli hektisk med mkt  jobb och Max examen, hoppas på lite bättre väder då!

Gonatt å sov gott!

3 kommentarer:

  1. Vackra bilder som vanligt :)

    Den andra stora bilden uppifrån där man skönjer lite människor i fönsterpartiet den är ju OK väl? Men jag förstår dig med att vilja fota en trädgård utan människor. Det måste se kul ut när du far fram ;)

    SvaraRadera
  2. Så himla vackert - det skulle jag vilja se i verkligheten! :-)

    SvaraRadera
  3. Ett härligt besök där i "Ulla's" trädgård.. satt o tittade på din blogg, hittade dig via dottern och helt plötsligt kände jag igen något!! gallret det har jag sett tänkte jag, läste ju inte rubriken först och sen bilden till vänster om gallret då visste jag var det var ifrån.. Ulla Mohlins trädgård. Ja jag har fotat samma saker, både med o men mest utan människor för att få med känslan, formen och de härliga känslor man får i så fina trädgårdar som denna. Roligt att se den från en annan kameralins.. ha det gott/Moa

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!