torsdag, maj 03, 2012

Underbara härliga våren

bryggorna körsbärsblom

Vilken värme vi fick och va naturen fick bråttom att explodera, nästan så man ser hur allt växer så det knakar.

Sista dagarna har jag även fått se två kopparormar, en räv och en fisk som hoppade i havet.

I trädgården har jag massor av projekt, får ta lite varje dag efter jobbet. Odlingslådorna är iallafall målade, över 50 löpmeter virke! Sen skall det grävas till förbannelse.

Fiskarna i dammen har piggnat till rejält, och hungriga är dom också eftersom vattnet börjar bli varmt.

Nä, nu får jag allt ta igen mig en stund framför tv:n, har några trädgårdsprogram som måste avnjutas, sen har jag två nya trädgårdsböcker också........

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder - och det låter kul med fiskdamm! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våra fiskar, guld- och blåidar har fått både barn och barnbarn så dom är rätt många nu!

      Vi kallar småttingarna för primörerna :-)

      Radera

Tack snälla för din kommentar...jag blir alltid lika glad!